duminică, 24 mai 2015

EVALUAREA NATIONALA DE LA CLASA A II-A

Saptamana trecuta in zilele 18.19 si 20 mai, micii scolari din clasa a II-a au sustinut testarile la limba romana (scris si citit) si matematica din cadrul Evaluarii Nationale.
Cei de la Ministerul Educatiei, care au initiat acest program national au spus care este obiectivul principal al acestor evaluari.

"Obiectivul acestor evaluari:
  • evaluare la finalul clasei a II-a: are rolul de a identifica si corecta eventualele deficiente pana la finalul clasei a IV-a (sfarsitul ciclului primar);
  • evaluare la finalul clasei a IV-a: pentru a avea un diagnostic al sistemului de invatamant primar;
  • evaluare la finalul clasei a VI-a: cu rol de preorientare, astfel incat in ultimii ani de gimnaziu elevii sa poata sa se orienteze mai bine catre filiera potrivita: invatamant profesional, liceu tehnologic sau liceu teoretic."  

Ca de obicei, in tara aceasta minunata s-au gasit niste baieti destepti care sa tipareasca si sa scoata la vanzare niste carti ce contin subiecte de la E.N. Iar invatatoarele ni le recomanda cu drag si toti parintii se conformeaza, sau aproape toti. Aceste subiecte le gas iti si pe site-ul edu.ro si sunt gratis.

La scoala Maria Rosetti, doamna invatatoare Rodica Voicu Vulcanean a inceput pregatirile cu o saptamana inainte. Desi a avut destul timp sa pregateasca copiii, in ultima saptamana inainte de  evaluare, a mai ramas inca o ora timp de 2 zile, impreuna cu copiii, pentru pregatirea suplimentara a acestor teste.

In cele trei zile de testare, doamna invatatoare Rodica Voicu Vulcanean a participat la supravegherea copiilor si mai mult pe unii dintre ei i-a ajutat. Nu stiu cat de corect este ca invatatorul ce preda la acea clasa sa fie si supraveghetor la testarea nationala, ca sa nu mai vorbesc de faptul ca pe unii copii i-a ajutat. Ce doreste sa ne demonstreze? Ca dansa este o invatatoare extraordinara si toti copiii au fost bine pregatiti?
O sa citez din ordinul 6937/2014, ordin privind organizarea si desfasurarea Evaluarilor Nationale-
Art. 16:



Chiar daca sistemul acesta de evaluare este bun, si nu pentru ca l-am inventat noi, este dupa model PISA, un sistem de evaluare a sistemelor de educatie din 65 de tari, se gasesc oameni care, pentru un avantaj meschin, acela de a aparea un invatator bun desi nu este, pune in pericol rezultatul evaluarii prin obtinerea unei imagini eronate a unor copii.  Scopul acestei evaluari este de a obtine o imagine reala a cunostintelor copiilor si de a incerca ameliorarea unor dificultati ale lor. Ne vom trezi in clasa a VIII-a ca o sa avem din nou tineri nepregatiti si vom blama sistemul acesta de evaluare, dar nu este el vinovat, ci oamenii care trebuie sa-l aplice.
Orice reforma pe care trebuie sa o facem in invatamant trebuie sa porneasca de la mentalitatea educatorilor si invatatorilor, primii care iau contact cu copiii. Altfel, putem avea multe legi si regulamente, dar care nu se respecta.